Een onderwerpregel bedenken voor Moederdag? Onderzoek wijst uit!

Moederdag e-mail

Een onderwerpregel bedenken voor Moederdag? Onderzoek wijst uit!

Wanneer je actief bent met e-mailmarketing, is Moederdag een erg geliefd moment om een nieuwsbrief te versturen. Een product aanbevelen, een korting weggeven of je dienst voor het voetlicht brengen, zijn mogelijkheden voor de insteek van je nieuwsbrief.

Om jouw boodschap over te brengen bij de ontvanger, zal de nieuwsbrief allereerst geopend moeten worden. Het Amerikaanse Yesmail in samenwerking met Persado onderzochten in 2014 en 2015 bij meer dan 12.000 onderwerpregels, welke elementen zorgden voor een verhoogd openratio van Moederdag-nieuwsbrieven.

Uit het onderzoek blijkt dat wanneer je inspeelt op een emotie in de onderwerpregel, dit zorgt voor een verbetering van het openratio met 20% dan wanneer je geen emotie toepast. De emoties die het meest effect sorteren zijn nieuwsgierigheid en betrokkenheid. De minst effectieve emotie is veiligheid.

Meest effectieve emoties in Moederdag onderwerpregels:

  1. Nieuwsgierigheid; “Moederdag is aanstaande zondag, zullen we alvast een tafeltje reserveren?”
  2. Betrokkenheid; “Geef jouw moeder wat ze ècht wil!”

Minst effectieve emoties in Moederdag onderwerpregels:

  1. Veiligheid; “Gegarandeerde levering voor Moederdag”

Bron Yesmail en Persado, 2016

Tevens bleek uit het onderzoek, dat wanneer aan het begin van de onderwerpregel gerefereerd wordt naar Moederdag, dit een verhoogd openratio geeft. Dit is met name van toepassing op e-mails die via de mobiele telefoon worden geopend, daar geeft het toepassen van Moederdag aan het begin van de onderwerpregel, zelfs een verhoging van 37%.

Doe er je voordeel mee en verras je moeder 😉

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *